Для законных прадстаўнікоў

Ваша дзіця ідзе ў 1 клас (пытанні і адказы)

Ваша дзіця ідзе ў 1 клас

Письмо Министерства образования Республики Беларусь от 31.03.2020 № 02-01-19/3069/дс Об организации приема в I классы учреждений общего среднего образования

ПЕРШЫ РАЗ У ПЕРШЫ КЛАС

Пытанні і адказы, якія тычацца паступлення дзіцяці ў першы клас і арганізацыі адукацыйнага працэсу ў першым класе.

      Дзіця першы раз ідзе ў школу. Гэта важная падзея не толькі ў яго жыцці, але і ў жыцці яго бацькоў, педагогаў, школы. Як падрыхтаваць дзіця да новага жыцця, як арганізаваць вучобу, каб яна была ў радасць дзецям, і ім хацелася б кожную раніцу ісці ў школу...

      Абмяркуем пытанні, якія задаюцца часцей за ўсё бацькамі і педагогамі.

Пытанне 1. Узрост паступлення дзіцяці ў першы клас?

     У адпаведнасці з артыкулам 159 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі ў I клас прымаюцца асобы, якім на 1 верасня адпаведнага навучальнага года спаўняецца шэсць і больш гадоў. Па жаданні аднаго з законных прадстаўнікоў дзіцяці дапускаецца прыём у I клас асобы, якому шэсць гадоў споўніцца ў перыяд з 1 па 30 верасня адпаведнага навучальнага года.

Пытанне 2. Якія дакументы неабходныя пры паступленні дзіцяці ўпершы клас?

      Для прыёму дзяцей у першы клас установы агульнай сярэдняй адукацыі законныя прадстаўнікі ў перыяд з 1 чэрвеня па 28 жніўня падаюць наступныя дакументы:

заяву на імя кіраўніка ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі;

медыцынскую даведку аб стане здароўя дзіцяці;

пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці.

 Пытанне 3. Ці правамерна  правядзенне ў школах тэставання дзяцей, якія паступаюць у першы клас?

Прыём дзяцей ва ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі ажыццяўляецца без уступных выпрабаванняў.

Пытанне 4. Ці абавязкова прысутнасць дзіцяці пры падачы дакументаў у школу?

Не абавязкова.

Пытанне 5. Першыя класы – гэта класы школы ці групы дашкольнай установы?

     Першыя класы – гэта класы ўстановы агульнай сярэдняй адукацыі. Па рашэнні мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў улады яны могуць размяшчацца як на базе школы, так і на базе дашкольных устаноў.

      Калі першыя класы размяшчаюцца ў школе, то для іх ствараюцца ўсе неабходныя ўмовы для арганізацыі адукацыйнага працэсу для дзяцей шасцігадовага ўзросту, уключаючы сон, харчаванне, шпацыр і г. д.

      Калі першыя класы размяшчаюцца на базе дашкольных устаноў.

Калі першыя класы размяшчаюцца ў школе, то для іх ствараюцца ўсе неабходныя ўмовы для арганізацыі адукацыйнага працэсу для дзяцей шасцігадовага ўзросту, уключаючы сон, харчаванне, шпацыр і г. д.

      Калі першыя класы размяшчаюцца на базе дашкольных устаноў, то адукацыйны працэс у першую палову дня ажыццяўляе настаўнік школы, астатні час з навучэнцамі працуюць педагагічныя работнікі дашкольнай установы. Навучэнцы першых класаў у дадзеным выпадку ўваходзяць у склад дзіцячага калектыву дашкольнай установы. Іх рэжым дня з'яўляецца састаўной часткай агульнага рэжыму дня дашкольнай установы.

      У перыяд канікул, у тым ліку дадатковых на працягу навучальнага года і летніх, вучні першых класаў могуць наведваць дашкольную ўстанову на агульных падставах.

свернуть

Кансультацыя для законных прадстаўнікоў "Хутка ў школу"

Хутка ў школу

                           ПАВАЖАНЫЯ БАЦЬКІ ВЫПУСКНІКОЎ!

        Хутка ў вашым жыцці  важная падзея – першы раз у першы клас Вы     адпраўляеце сваё дзіця. А пакуль наперадзе некалькі цудоўных месяцаў, якія Вы можаце правесці з карысцю: падрыхтаваць дзіця да школы.       Пры пераходзе з дзіцячага сада ў школу жыццё дзіцяці (а, такім чынам, і Ваша) змяняецца кардынальна. Да гэтага ваша дзіця было проста дзіцем, звычайным дашкольнікам. Многае ў яго паводзінах спісвалася на тое, што яно яшчэ маленькае, патрабаванні да яго былі вельмі адносныя. Цяпер ваш дашкольнік будзе ВУЧНЕМ. Гэта значыць змяняецца яго статус, а значыць і стаўленне да яго з боку навакольных.            У яго цалкам зменіцца навакольнае становішча: групавую прастору зменіць клас з партамі, настаўніцкім сталом. І ўжо нельга будзе прапускаць заняткі, трэба будзе адкласці сваё «хачу, нехачу  і рабіць тое, што трэба». Школа – гэта адзін з самых важных этапаў у жыцці дзіцяці. Не ўсе дарослыя памятаюць дзіцячы сад, але вось школьнае жыццё памятае практычна кожны. І кожны памятае па-рознаму. Для аднаго школа была святам, для іншага – катаргай. Хтосьці абзавёўся пастаяннымі сябрамі, а хтосьці адчуваў сябе некамфортна.   Менавіта ад таго, наколькі дзіця гатова да школы, залежыць яго паспяховасць  у школе. Што ж такое гатоўнасць да школы?            Гатоўнасць да школы – гэта не паказчык развітасці дзіцяці, гэта, у    першую чаргу, пэўны ўзровень яго псіхафізіялагічнай сталасці.      Так, яно можа ўмець ўжо чытаць, пісаць і нават рашаць задачкі, але не быць гатовым да навучання. Гатоўнасць да навучання складаецца з некалькіх

кампанентаў. Гэта матывацыйны кампанент («Дзіця хоча вучыцца») і сталасць эмацыйна валявой сферы, дастатковы інтэлектуальны ўзровень развіцця (г. зн. «Дзіця можа вучыцца»).            Да 7 гадоў на першы план у здаровага дзіцяці выходзіць пазнавальны або навучальны матыў, у яго з'яўляецца жаданне заняць новую пазіцыю ў грамадстве, стаць дарослым. Калі гэтага не адбываецца, у дзіцяці з'яўляюцца цяжкасці ў навучанні, а няўдачы паслабляюць цікавасць да вучобы, цяжэй і даўжэй праходзіць адаптацыя да школы.        А сталасць эмацыйна-валявой сферы – гэта  значыць, што трэба адкласці сваё «хачу» і рабіць тое, што «трэба». Гэта гатоўнасць дзіцяці дзейнічаць па правілах, засвойваць гэтыя правілы і падпарадкоўвацца ім як неабходным.Увесь школьны рэжым – гэта суцэльныя правілы, якія часта не адпавядаюць жаданням дзяцей.          Паспяховасць адаптацыі да школы напрамую звязана з самастойнасцю дзіцяці. Таму паспрабуйце даць дзіцяці магчымасць стаць больш самастойным ўжо цяпер.           Перш чым вучыць дзіця бегла чытаць, навучыце яго слухаць і расказваць, навучыце разважаць.

Даведайцеся, што ваша дзіця ведае аб школе, каб школьныя правілы для яго не былі нечаканасцю. Спытаеце яго: 1. Як звяртаюцца да настаўніцы? 2. Як прыцягнуць да сябе ўвагу, калі трэба аб чымсці спытаць? 3. Што сказаць, калі трэба выйсці ў туалет? 4. Што такое ўрок? 5. Як пазнаюць, што час пачынаць ўрок? 6. Што такое перапынак? 7. Для чаго патрэбна перапынак? 8. Як называецца стол, за якім дзеці пішуць? 9. На чым піша настаўнік, калі тлумачыць заданне? 10. Што такое адзнака? 11. Якія адзнакі добрыя, а якія дрэнныя? 12. Што такое школьны дзённік? 13. У класе вучацца дзеці аднаго ўзросту ці рознага? 14. Што такое канікулы? Калі дзіцяці цяжка адказваць на гэтыя пытанні, пагуляйце ў тую ж гульню, прыдумаўшы новыя пытанні, дайце яму шанс пабыць настаўнікам, хай ён задасць вам пытанні, якія цікавяць яго. Дзіця лічаць не гатовым да школьнага навучання, калі яно: - настроена выключна на гульню, - недастаткова самастойнае, - празмерна ўзбуджана, імпульсіўна, некіруема, - не ўмее засяродзіцца на заданні, зразумець моўную інструкцыю, - мала ведае аб навакольным свеце, не можа параўнаць прадметы, не можа назваць абагульняючае слова для групы знаёмых прадметаў, - мае сур'ёзныя парушэнні маўленчага развіцця, -не хоча кантактаваць з дарослымі або, наадварот, занадта развязнае.

А каб лягчэй было справіцца з цяжкасцямі скарыстайцеся некаторымі рэкамендацыямі: 1. Фарміруйце станоўчы вобраз школы («даведаешся там шмат цікавага», «будзеш зусім як дарослы», ну і вядома: «купім прыгожы партфель, форму і г. д.»). 2. Прывучайце дзіця да школьнага рэжыму (патрэніруйцеся летам уставаць па будзільніку, прасачыце, каб яно магло самастойна заправіць ложак, апрануцца, памыцца, сабраць неабходныя рэчы). 3. Гуляйце з ім ў школу, абавязкова са зменай роляў. 4. Гуляйце ў гульні па правілах і вучыце дзіця не толькі выйграваць (гэта яно звычайна ўмее), але і прайграваць (адэкватна ставіцца да сваёй няўдачы, памылак). 5. Чытайце дзіцяці казкі і апавяданні, можна аб школе, няхай яно іх пераказвае, разважайце разам, фантазіруйце (пажадана дзіця само) аб тым, як гэта будзе ў яго, падзяліцеся сваім вопытам. Не лішнім будзе вывучыць пару вершаў. 6. Задавайце яму адкрытыя пытанні, стымулюйце фантазію – гэта развівае ўяўленне і мову. Складайце казкі, прыдумляйце рыфмы, вырашайце крыжаванкі і рэбусы. 7. Звярніце ўвагу на дробную маторыку, бо першы клас – гэта  вельмі вялікая нагрузка на руку і пальчыкі. Рабіце штодзённы масаж пальчыкаў і рукі ў цэлым. 8. Паклапаціцеся аб летнім адпачынку, умацаванні здароўя. Фізічна дужаму дзіцяці значна прасцей пераносіць псіхалагічную нагрузку.

І памятайце, ваша галоўная абавязак – верыць, што у сына або дачкі ўсё складзецца добра!!!

 

свернуть

Памятка для законных прадстаўнікоў будучага першакласніка

 

Памятка для бацькоў будучага першакласніка

  • Пачынайце «забываць» аб тым, што ваша дзіця маленькае. Давайце яму пасільную працу ў доме, вызначце круг абавязкаў. Зрабіце гэта лагодна: «Які ты ў нас ужо вялікі, мы нават можам даверыць табе памыць посуд (вымыць падлогу, выцерці пыл і г. д.)».
  • Вызначце агульныя інтарэсы. Гэта могуць быць як пазнавальныя інтарэсы (любімыя мультфільмы, казкі, гульні), так і жыццёвыя (абмеркаванне сямейных праблем).
  • Не абражайце дзіця ў прысутнасці пастаронніх. Паважайце пачуцці і думкі дзіцяці. На скаргі з боку навакольных, нават настаўніка ці выхавальніка, адказвайце: «Дзякуй, мы дома абавязкова пагаворым на гэтую тэму».
  • Навучыце дзіця дзяліцца сваімі праблемамі. Абмяркоўвайце з ім канфліктныя сітуацыі, якія ўзнікаюць з аднагодкамі і дарослымі. Шчыра цікаўцеся яго меркаваннем, толькі так вы зможаце сфарміраваць у яго правільную жыццёвую пазіцыю.
  • Пастаянна размаўляйце з дзіцем. Развіццё мовы — заклад добрай вучобы. Былі ў тэатры (цырку, кіно) — няхай раскажа, што яму больш за ўсё спадабалася. Слухайце ўважліва, задавайце пытанні, каб дзіця адчувала, што вам гэта сапраўды цікава.
  • Адказвайце на кожнае пытанне дзіцяці. Толькі ў гэтым выпадку яго пазнавальная цікавасць ніколі не вычарпаецца.
  • Пастарайцеся хоць часам глядзець на свет вачамі вашага дзіцяці. Бачыць свет вачыма іншага — аснова для ўзаемаразумення.
  •  
  • Крыніца: сайт: http://sad14.slonim.edu.by/be/main.aspx?guid=9683
свернуть

Кансультацыі для законных прадстаўнікоў будучага першакласніка

Як падрыхтаваць дзіця да школы

              Усе бацькі сур'ёзна рыхтуюцца да ўступлення дзіцяці ў школьнае жыццё: затрачваецца нямала сіл і сродкаў на набыццё "ўсяго неабходнага". Аднак проста апрануць дзіця ў прыгожую школьную форму і даць у рукі модны ранец з рознакаляровымі сшыткамі зараз ужо недастаткова - для паспяховага пачатку школьнага жыцця любому дзіцяці неабходная псіхалагічная падрыхтоўка.

Псіхалагічная гатоўнасць

         Гэта неабходны і дастатковы ўзровень псіхічнага развіцця дзіцяці для засваення школьнай праграмы ва ўмовах навучання ў калектыве аднагодкаў. Яна фарміруецца ў дзяцей да шасці-сямі гадоў шляхам спецыяльных заняткаў. Псіхолагі вылучаюць 2 аспекты псіхалагічнай гатоўнасці дзіцяці да школы: асобасная (матывацыйная) і інтэлектуальная. У інтэлектуальным плане ў дзіцяці павінен быць пэўны ўзровень пазнавальных інтарэсаў, гатоўнасць да змены сацыяльнай пазіцыі, жаданне вучыцца. Ваша дзіця можа з радасцю пайсці ў школу, але гэта не азначае, што яно жадае вучыцца. Хадзіць у школу і вучыцца-дзве вялікія розніцы. Як піша дзіцячы псіхолаг Л. А. Венгер " быць гатовым да школы - не значыць умець чытаць, пісаць і лічыць. Быць гатовым да школы-значыць быць гатовым усяму гэтаму навучыцца".

         Неабходна выпрацаваць у дзіцяці шэраг навыкаў і ўменняў. Напрыклад, уменне пераадольваць цяжкасці, даводзіць пачатую справу да канца. Неабходныя для школы і аналітычныя навыкі: уменне параўноўваць, супастаўляць, рабіць высновы і абагульненне. Для гэтага чытайце з вашым дзіцем кніжкі, а потым прасіце сцісла пераказаць змест прачытанага. Гэта прывучае дзіця аналізаваць сэнс кнігі і робіць яго гаворку звязнай, замацоўваючы ў слоўніку новыя словы. Акрамя гэтага, абавязковыя для будучага першакласніка такія якасці як: дапытлівасць, увага, засяроджанасць, памяць, патрэба ў пошуку адказаў на пытанні, а таксама ўменне рэгуляваць свае паводзіны, выконваць доўгі час не вельмі жаданае заданне. Усе гэтыя навыкі можна напрацоўваць штодня (гульні, лепка, чытанне, зносіны).

Асобасная гатоўнасць

        Гэта патрэба ў зносінах з аднагодкамі і уменне валодаць здольнасцю выконваць ролю вучня, а таксама адэкватнасць самаацэнкі дзіцяці. Важна стварыць матывацыю для дзіцяці, каб у яго было жаданне вучыцца і даведацца нешта новае і карыснае. У гэтым дапаможа расказ бацькоў аб школе, аб настаўніках, аб ведах. І, несумненна, дзіця павінна быць прыстасавана да грамадскага жыцця, адчуваць сябе ўпэўнена, знаходзячыся па-за дома. Яму трэба ўмець самастойна апранацца і распранацца, пераабувацца, завязваць шнуркі, спраўляцца з гузікамі і маланкамі на вопратцы, умець карыстацца грамадскім туалетам. На гатоўнасці дзіцяці ісці ў школу адлюстроўваецца і тое, як вы да яго адносіцеся. Ці часта вы кажаце: "Гэта я з табой няньчуся, а ў школе з табой ніхто так вазіцца не будзе"? Або: "Зноў балуешся. Вось у школе, паставяць табе два па паводзінах, а з двоечнікамі ніхто не сябруе". Калі так, то пазбягайце такіх фраз і стварайце ў дзіцяці станоўчы вобраз школы. Усё гэта неабходна дзіцяці, каб адчуваць сябе камфортна ў новых умовах.

             Акрамя таго, ўрачы-неўролагі раяць звярнуць пільную ўвагу на агульны стан дзіцяці. Прывучайце яго да рэжыму дня. Асабліва гэта важна для дзяцей, якія не ходзяць па якой-небудзь прычыне ва ўстанову дашкольнай адукацыі. Хай дзіця летам, перад тым як пайсці ў першы клас, ўстае ў 7 або 8 гадзін раніцы і абавязкова чаргуе адпачынак з заняткамі. Захаванне рэжыму дазволіць першакласніку плаўна ўвайсці ў рэжым вучобы, і на адзін стрэсавы фактар у дзіцяці стане менш. Пасля школы яму трэба абедаць, адпачываць, гуляць і толькі потым садзіцца за ўрокі.

 

Крыніца: Сайт: https://sadedki.schools.by/pages/kansultatsyja-dlja-batsko-jak-padryhtavats-dztsja-da-shkoly

Выхавальнік дашкольнай адукацыі                         Л. А. Майсейчык

 

 

 

 

 

 

свернуть

Тлумачэнне заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб магчымасці выбару мовы навучання бацькам (законным прадстаўнікам) непаўналетніх

Тлумачэнне заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб магчымасці выбару мовы навучання бацькам (законным прадстаўнікам) непаўналетніх

       Згодна з артыкулам 90  Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі “Мова навучання і выхавання. Вывучэнне моў ва ўстановах адукацыі” бацькі выхаванцаў маюць права выбару мовы навучання”, якое забяспечваецца развіццём сеткі ўстаноў адукацыі з беларускай і рускай  мовамі навучання і выхавання.

           Таксама ў пункце 58 Палажэння Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі і прызнанні страціўшымі моц  некаторых нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь” адзначаецца, што навучанне і выхаванне ва ўстанове дашкольнай адукацыі ажыццяўляецца на беларускай і (або) рускай мовах.

         Асноўная мова навучання і выхавання ва ўстанове дашкольнай адукацыі (беларуская або руская) вызначаецца яе заснавальнікам з улікам пажадання законных прадстаўнікоў выхаванцаў (якое  яны адлюстроўваюць  пры напісанні заявы аб  залічэнні дзіцяці  ва ўстанову дашкольнай адукацыі). Дадзеныя аб мове навучання і выхавання адзначаюцца ў Статуце ўстановы дашкольнай адукацыі, згодна  якому навучанне ў дзіцячым садзе ажыццяўляецца на беларускай i рускай мовах.

Крыніцы:

  1. Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі
  2. Палажэнне Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе дашкольнай адукацыі і прызнанні страціўшымі моц  некаторых нарматыўных дакументаў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь”
  3. Статут Дяржаўнай установы адукацыі “Даматканавіцкі дзіцячы сад Клецкага  раёна”
свернуть

Адлічэнне выхаванцаў з установы дашкольнай адукацыі

Адлічэнне выхаванцаў з  установы дашкольнай адукацыі

 Датэрміновае спыненне адукацыйных адносін па ініцыятыве ўстановы адукацыі ажыццяўляецца ў выпадку працяглай адсутнасці выхаванца (больш за трыццаць дзён) без уважлівых прычын на занятках на працягу года артыкул 68 пункт 5 падпункт.5.9  Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі

Кіраўнік установы дашкольнай адукацыі мае права самастойна ў кожным асобным выпадку (з улікам канкрэтных абставін) вырашаць пытанне аб тым, ці з’яўляюцца тыя ці іншыя прычыны адсутнасці выхаванца ва ўстанове дашкольнай адукацыі слушнымі.

У выпадку ўзнікнення рознагалоссяў гэтае пытанне вырашаецца органам кіравання адукацыяй, на тэрыторыі якога знаходзіцца ўстанова дашкольнай адукацыі, якую наведвае дзіця.

У прыватнасці, слушнымі прычынамі могуць прызнавацца такія абставіны, якія аб’ектыўна перашкаджаюць бацькам (законным прадстаўнікам) выхаванца прывесці сваё дзіця ва ўстанову дашкольнай адукацыі:

хвароба дзіцяці;

санаторна-курортнае лячэнне;

знаходжанне дзіцяці на дамашнім рэжыме (па рэкамендацыі ўстановы аховы здароўя);

каранцін;

наяўнасць лістка непрацаздольнасці ў бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца;

адпачынак бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца;

службовая камандзіроўка бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванца;

выхадныя дні бацькоў (законных прадстаўнікоў) выхаванцаў, у тым ліку праца па зменным графіку, пры прадастаўленні дадатковага вольнага ад працы дня ў тыдзень маці ў адпаведнасці з артыкулам 265 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь;

прастой арганізацыі (падраздзялення), у якой працуюць бацькі (законныя прадстаўнікі) выхаванца;

часовая страта працы бацькамі (законнымі прадстаўнікамі) выхаванца па незалежных абставінах;

канікулы (летнія – 92 каляндарныя дні, зімовыя – 10 каляндарных дзён, вясновыя – 10 каляндарных дзён, ва ўстановах спецыяльнай адукацыі ў залежнасці ад цяжкасці фізічных і (або) псіхічных парушэнняў – дадатковыя (восеньскія) канікулы працягласцю не больш за 10 дзён);

прадпісанні санітарна-эпідэміялагічнай службы аб закрыцці ўстановы дашкольнай адукацыі;

надыход надзвычайных абставін, у тым ліку часовае прыпыненне працы транспарту;

непрадбачаныя сямейныя абставіны (пераезд, смерць ці хвароба блізкіх сваякоў

свернуть

Правы і абавязкі законных прадстаўнікоў

Кодекс Республики Беларусь о браке и семье

Асноўныя правы законных прадстаўнікоў выхаванцаў

(артыкул 34 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі)

     1.Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў у адпаведнасці з дадзеным Кодэксам і іншымі актамі заканадаўства маюць права на:   

   1.1.азнаямленне з пасведчаннем аб дзяржаўнай рэгістрацыі, устаноўчымі дакументамі, спецыяльным дазволам (ліцэнзіяй) на адукацыйную дзейнасць, сертыфікатамі аб дзяржаўнай акрэдытацыі, а таксама з вучэбна-праграмнай дакументацыяй;

        1.2.удзел у кіраванні ўстановай адукацыі; 

        1.3.ахову правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў; 

   1.4.азнаямленне з ходам і зместам адукацыйнага працэсу, вынікамі вучэбнай дзейнасці навучэнцаў;

  1.5.атрыманне інфармацыі аб усіх відах абследаванняў (медыцынскіх, псіхалагічных, педагагічных) навучэнцаў.

       2.Іншыя правы законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў устанаўліваюцца дадзеным Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, іншых арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць.

Асноўныя абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў (артыкул 35 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі)

    1.Законныя прадстаўнікі непаўналетніх навучэнцаў абавязаны: 1.1.забяспечваць ўмовы для атрымання адукацыі і развіцця навучэнцаў; 

       1.2.паважаць гонар і годнасць іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу;

  1.3.выконваць патрабаванні ўстаноўчых дакументаў, правілаў унутранага распарадку навучэнцаў; 

    2.Іншыя абавязкі законных прадстаўнікоў непаўналетніх навучэнцаў устанаўліваюцца дадзеным Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі, іншых арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць.

 

свернуть